Samarbeidet med banken
Et godt og tillitsfullt samarbeid med banken er selve nøkkelen til å lykkes med vårt felles mål: å støtte bankkunder gjennom krevende livssituasjoner. Partnerskapet er bygget på flere nivåer, fra strategisk systemforbedring til operativt samarbeid i enkeltsaker.
1. Operativt samarbeid i klientsaker
Dette er den daglige samhandlingen som skjer i forbindelse med oppfølging av enkeltklienter, primært gjennom veiledning og nødhjelp.
Henvisningsprosessen og anonym drøfting
Bankens rådgivere identifiserer et behov. Før en formell henvisning kan de drøfte saken anonymt med oss for lavterskel veiledning. Etter skriftlig samtykke fra kunden sendes en formell henvisning.
Løpende dialog og sluttrapportering
Under et klientforløp holder vi bankens rådgiver oppdatert. Ved avslutning utarbeides en rapport (med kundens samtykke) som oppsummerer oppfølgingen og gir anbefalinger for videre tilrettelegging.
2. Faste møtearenaer for dialog
For å sikre god kommunikasjon og felles læring har vi etablerte, faste møtepunkter med banken.
Månedlige statusmøter
Vi har månedlige møter med bankens spesialteam (EMT) for å gi en statusoppdatering på de aktive klientsakene og sikre god fremdrift.
Kvartalsvise læringsmøter
Hvert kvartal arrangeres møter for en bredere gruppe rådgivere i banken. Her deler vi anonymiserte innsikter og diskuterer forebyggende tiltak.
3. Strategisk samarbeid for systemforbedring
Utover enkeltsaker jobber vi strategisk for å styrke bankens kompetanse og systemer, hovedsakelig gjennom kartlegging og forebygging.
Kartlegging og analyse (Produkt 1)
Vi gir banken dyp innsikt i egen kundemasse og rutiner. Dette inkluderer utvikling av digitale analyseskjemaer, dataanalyse, og gjennomgang av kundereisen for å identifisere risiko.
Kompetansebygging og forebygging (Produkt 2)
Målet er å bygge intern kompetanse og forebygge problemer. Dette innebærer opplæring i empatisk kommunikasjon, forbedring av maler og bistand i utviklingen av universelt utformede tjenester.